Wie ben ik in de beroepspraktijk?

Om deze vraag vanuit mijn medestudenten beantwoord te krijgen heb ik ze om feebback gevraagd. Dit heb ik gedaan door 6 duidelijke vragen op te stellen wat ze van mij vinden. De vragen die ik heb gesteld zijn hieronder te bekijken. Ook valt er te zien wat de antwoorden zijn. Helemaal onderaan de pagina vind je de conclusie die ik eruit trek


Feedback Marco

Functioneren van Marco binnen het studieteam:

 

Persoon A Het functioneren van Marco binnen het studieteam is goed, hij maakt alle opdrachten op tijd af. Daarbij zorgt hij ervoor dat de sfeer erin zit door er grapjes hier en daar erin te gooien. Hij is serieus als het ook moet waardoor je lekker door kan werken en draag zeker zijn steentje bij.

Persoon B: Marco functioneert prima binnen het studieteam! Hij doet alles wat er van hem verwacht wordt en heeft altijd alles op tijd af. Marco houdt wel van een grapje op zijn tijd, maar is serieus als er echt gewerkt moet worden.

Persoon C: Marco heeft een actieve houding, houdt zich altijd aan de afspraken. Mag soms wat pro-actiever zijn en beslissingen nemen.

 

Functioneren van Marco binnen de klas:

Persoon A Volgens mij gaat het functioneren in de klas goed. Hij is zeker aanwezig en kan met iedereen in de klas goed opschieten. Hij zorgt ervoor dat de sfeer er is, voorbeeld hiervan is de Ardennen waar hij begon met zingen en iedereen zong mee.

Persoon B: Ook binnen de klas functioneert Marco als een echte ‘teamplayer’, doet alles wat er van hem verwacht wordt en helpt anderen waar dit nodig is. Ook binnen de klas houdt hij wel van een grapje op zijn tijd, maar is ook weer serieus als dat van hem gevraagd wordt.

Persoon C: Voelt zich thuis in de klas, is niet bang om zijn mening te geven en is aanwezig.
Heeft door zijn vooropleiding al een goede kennis over de behandelde stof.

 

Ik zie Marco als een:

Persoon A Vrolijke en aardige jongen, die zijn mening kan verdedigen als het moet. Iemand die de sfeer weet te zetten.

Persoon B: Ik zie Marco als een echte teamplayer, hij houdt zich altijd aan de gemaakte afspraken, hij zorgt voor ‘ontspanning’ in het team als er een deadline aanstaande is en dit zorgt elke keer weer voor een hele prettige werksfeer.

Persoon C: Goede en betrouwbare man, houd zich aan afspraken en is leergierig.

 

De kwaliteiten van Marco zijn onder andere:

Persoon A: Zelfvertrouwen, Doorzettingsvermogen, Betrokkenheid, Energiek en Sociaal

Persoon B: Teamplayer, grappig als het kan, serieus als het moet. Communiceren, lesgeven, hard werken.

Persoon C:  Betrouwbaarheid, Aanwezigheid, Rustig, kijkt in oplossingen.

 

In mijn ogen moet Marco de volgende punten nog ontwikkelen:

Persoon A: Taakgerichtheid: Marco wil het soms nog wel eens over andere dingen praten

Persoon B: Prioriteiten stellen, Marco kan wel eens een les overslaan als hij het nut van de les of de opdrachten niet inziet.

Persoon C: Marco mag soms wat pro actiever zijn, heeft zeker leiderschapskwaliteiten en deze mag hij soms best pakken.

 

Als ik weer moest kiezen, ging ik weer bij Marco in het studieteam:

Persoon A: Ja, want hij is iemand waar je op kan vertrouwen dat de opdrachten worden gemaakt en ook goed gemaakt worden. Het is gezellig met hem en je kan altijd lachen.

Persoon B: Ja, want met Marco in je team weet je zeker dat er altijd het hoogst haalbare uit de opdrachten en dergelijken gehaald wordt.

Persoon C: Ja, want ik ervaar een prettige samenwerking en hij houdt zich aan afspraken.

 

 

Beoordeling vanuit het werkveld (Sportbedrijf Drachten):

Initiatief nemen:

Is een passend doel voor Marco                                                         1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Neemt initiatief binnen het stageteam                                                 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Ziet het werk dat gedaan moet worden en handelt daarnaar              1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Vraagt uit zichzelf naar informatie, stelt zaken ter discussie                1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Neemt initiatief in het communiceren naar betreffende partijen           1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Verlegt het naar de planning voor de komende periodes                     1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

 

Houden aan de planning:                                                                                    

Is een passend doel voor Marco                                                            1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Geeft duidelijk weer hoe de onderdelen aangepakt worden                  1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Geeft de planning duidelijk aan d.m.v. een strokenplanning                  1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Geeft duidelijk inzicht in de nog te voltooien zaken                                1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

 

Samenwerken Buurtsportcoaches:

Is een passend doel voor Marco                                                              1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Werkt samen met verschillende Buurtsportcoaches                                 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Benut kennis van de Buurtsportcoaches in de implementatiefase            1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Koppelt zijn plan voor dit doel goed door                                                   1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

 

Competenties:

Geeft een duidelijke weergave van stand van zaken                                  1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Geeft duidelijk aan hoe nu verder                                                                1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Heeft helder hoe hij ervoor staat in afgeronde en te uitvoeren zaken         1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

Weet taken goed te omschrijven passende bij competentie                        1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

 

Opmerkingen                                                                                                          

Je bent aardig op weg, maar je kunt hier nog veel meer uithalen. Wees niet te bescheiden, vraag vaker rechtstreeks aan de collega’s wat je wilt. A, je hebt sneller antwoord en B, je kunt direct doorvragen.  Als je je bovenstaande competenties en leerdoelen verbetert, kom je in het werkveld makkelijker vooruit.  Het ligt bij jezelf wat je ermee doet.

Handtekening student:                                                              Handtekening begeleider: